sobota, 25 kwietnia 2009

Korekcja zdjęć

Tak jak obiecałem mam zamiar pokazać, że moja praca nie polega tylko na pstrykaniu przez kilka godzin zdjęć. Tak naprawdę to na tym etapie cała zabawa dopiero się zaczyna. Podczas tych kilku/kilkunastu godzin powstaje ok 1000 zdjęć. Oczywiście, część nie nadaje się do niczego i jest usuwana ale reszta jest świetnym materiałem do kolejnego etapu. Istotną rzeczą jest fakt, iż każde zdjęcie zapisuje w formacie RAW, który zawiera najwięcej szczegółów/informacji przez co zdjęcia "ważą" niestety po ok 10-12 mb! Ten format daje o wiele większe możliwości podczas obróbki niż np. JPG, który jest "lekki" ale jakość zdjęcia pozostawia wiele do życzenia. Jeśli chodzi o czas jaki zajmuje obrobienie ok 500 zdjęć to ok 14 dni! Znam wiele osób, które zniechęciły się do RAW-ów po tym jak miały retuszować zdjęcie za pomocą kilkudziesięciu suwaczków i przycisków. Mnie to nie odstrasza ponieważ widziałem na własne oczy różnicę i teraz wiem, że warto poświęcić więcej czasu po to aby zdjęcia po wywołaniu były naprawdę dobrej jakości. Poniżej zamieszczam dwa przykłady zdjęć wykonanych podczas dzisiejszego spaceru. Chyba nie muszę pisać, które zdjęcie jest po obróbce :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz